Bakje met Pinto garnaaltjes.

Show hier jou aquarium
Plaats reactie
alex1

Bakje met Pinto garnaaltjes.

Bericht door alex1 » do sep 05, 2019 3:13 pm

Na een aanval van rode alg gehad te hebben, waar overigens de garnalen geen last van gehad hebben is de bak weer mooi groen geworden en heb ik ook alweer een zwangere dame gespot.

Hier een overzicht, het grasmatje groeit als kool....het is nog niet overbevolkt met garnalen nu een stuk of 12 Pinto's.

Afbeelding

Wat garnaaltjes:

Afbeelding

Afbeelding

Dikke zwangere dame :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hopelijk binnenkort jongen, want 12 garnaaltjes is wel wat weinig... :hihi

Bindi

Re: Bakje met Pinto garnaaltjes.

Bericht door Bindi » do sep 05, 2019 3:43 pm

ik ga nu niet weer het zelfde opschrijven hoor, kijk maar naar je bericht op ander forum :lol:

Giel

Bericht door Giel » do sep 05, 2019 4:52 pm

Gaat goed Alex 👍
Bindi kom op met je verhaaltje 🤔

alex1

Bericht door alex1 » do sep 05, 2019 5:05 pm

Bindi :lol: :lol: , sja had het ook op GEK geplaatst.....weet niet wie wat wat leest. ;)

alex1

Bericht door alex1 » do sep 05, 2019 5:10 pm

Giel, bakje doet het aardig al zouden de garnalen wat harder mogen kweken...maar de plantjes enzo groeien lekker.

Giel

Bericht door Giel » do sep 05, 2019 5:52 pm

Ze deden het hier eerst ook niet, maar nu als een trein. Krijg er ook mooie bleu bolt uit.

jurrie

Bericht door jurrie » vr sep 06, 2019 8:12 pm

mooie vooruitgang A ,lex 1 . :D

met het houden van grote groepen is het altijd ??
mijn kijk op grote groepen , grote groepen zijn mooi
maar waar houd het op , in onze tak van houders ,zijn wij geen kwekers
veel kwekers hebben meer rumoer in de bakken of dunnen uit en selecteren veel .

wij houden ze meer om te zien en nitrificeren beter .
in het nitrificeren gaat het met veel planten en dieren gewoon beter als vroeger :lol:

wat ik zie is niet meer 100%
wat ik wel zie is 100% de verbetering in houden van .........

en om 1000 garie,s in een bakkie te houden is een hele nitrificerende bezigheid
ook met die strontpil :lol: :lol: .
hoe meer ze scheiten ,krijg je meer diertjes in de bodem,s.

wat ik nu weer heb ontdekt in looizuur en bacterienaangroei geeft mij weer een tik om de scheuten en steeltjes van die verekte walnootblad te onderzoeken .
iets wat in mum van tijd word omgezet in vergaan ,zijn vaak de bacterieen { nitrificatie bacteria van Storm} ??

verkoopt die misschien takken om ons tot nitri te brengen :lol: :lol:
die vruchtbomenbladeren /struiken geven meer lekkers als wat wij eerder dachten , ze vreten zich kapot om tot de nitrificatie bacteria te komen .
bovenaardse blaadjes die in water plonsen ,worden direct opgeruimd bij beter nitrificerende beestjes .

eerder in mijn houden lagen de walnootjesbladeren 3 tot 4 dagen in de bakjes
nu met pil van A ,2 dagen :?: :?:

mijn kijk op die wonder der natuur gaat nog even verder op inspecteren in de aquarium,s
dankzij dat loepje van forum GEK ,ben ik veel anders gaan kijken met 1 oog :shock: :lol:

Bindi

Bericht door Bindi » za sep 07, 2019 5:00 am

Klopt Jur, bij mij zijn de walnoot bladeren binnen 2 dagen helemaal op gegeten, leg er altijd een steentje op, zodat ze niet naar boven drijven en als ik er een nieuw blad in leg, is het blad onder de steen nog niet weg, dus dat blad leg ik ergens in het bakje, binnen 2 seconden zit dat blad vol met garnalen en ze eten als wolven :)
ik denk dat je ook te veel garnalen in je bak kunt hebben, merk dat de meesste soorten stoppen met de kweek, als de bak te vol word, ruzie en knokken doen ze dan ook meer, ik probeer er niet te veel in de bak te hebben, vandaar mijn uitverkoop op sommige momenten.
In bakken met minder garnalen zie ik veel meer vrouwen die al voor de 5 e keer met eitjes lopen in volle bakken sterven ze vaak jong.
Dat is niet met alle garnalen zo hoor, bv mijn aura, echt die bak zit stamp vol en ze blijven maar door kweken, als ik zeg dat er 500 in de 40 cm bak zitten dan lieg ik niet, ik heb er een foto van gemaakt, moet nog kijken of ze goed te zien zijn hier op, maar daar is het etens tijd, je weet niet wat je ziet :lol:

jurrie

Bericht door jurrie » za sep 07, 2019 6:39 pm

klopt ,ik denk dat er nog betere resultaten gehaald kunnen worden met walnoot /moerbei
en andere vruchtbladeren .
mijn denken zit weer in de hoek met die pil , lost deze de mysterie op met wilde garie,s .

ik doel hier op voeren , werpte ik eerder met stick,s en blad kwamen ze als gekken op het stickey of blad af . nu ik beter nitrificeer niet meer ??

wat ik denk , hoeft natuurlijk niet zo te wezen .
maar vind het vreemd , dat nitrifiying bacterieen het blad laten verdwijnen in mijn lege bakje :mrgreen: :mrgreen:
en dat in 2 dagen :idea:

Plaats reactie