Vin garnalen

Wat moois gekweekt?
Plaats reactie
jurrie

Vin garnalen

Bericht door jurrie » zo aug 25, 2019 7:30 pm

in mijn Virus garnaal haalde ik vaak garie,s bij erkende houders voor mijn doen
en vaak op beurjes .

op de laatste beurs kocht ik garnalen van de gradatie Vin
deze rotzakjes waren moeilijk te houden ,en had ik een groepje van 10 bleven er 2 of 3 over

zokreeg ik via een ander forum iemand met deze mooie rooie rakkers
om weer de overgebleven garie,s op te fleuren
maar kreeg de kriebels wat ik in de flesjes zag zwemmen .
opstartwurmpjes en een rare beestje wat ik nog niet kon .

dat nog niet kennen ,kan ik van Vin nu wel . in het Vin Storm gebeuren kweek je met meer nitrifiying ,meer het leven .wat ik in dat flesje vond .

zijn er meer leden in deze forum ,die met 100% nitrifiyng bacterieen bodems laat beven op
opstartwurmpjes na 2 jaar ??

of via een beursaankoop opstart wurmen koopt bij een erkend houder/kweker

Bindi

Re: Vin garnalen

Bericht door Bindi » ma aug 26, 2019 4:53 am

ik heb wel in sommige bakken die lange wormen, dun en kronkelig ze zitten graag onder blaadjes en ook tussen de drijvers, maar die heb ik altijd al in de bakken gehad, ze doen helemaal niks en zijn naar mijn idee planten eters soms haal ik een blad uit zo,n bakje en haal het heen en weer in mijn guppen bak, nou die guppen vinden het super lekker ;)
en dan de witte diertjes die op je filter gaan zitten als die vol begint te raken, ook een teken dat je bak waarden gezond zijn, maar door hun zie ik wel dat de filters vol zitten, als ze er op gaan zitten en dan loopt het filter dus nog gewoon door, een maal uit gespoeld en ze trekken zich weer terug, want er valt niks meer te halen, verder heb ik geen beestjes in de bak, tenminste niet wat ik kan zien :)

Bindi

Bericht door Bindi » ma aug 26, 2019 4:56 am

Als ik garnalen aan iemand verkoop, zorg ik altijd dat er geen beestjes mee komen, nu is dit niet al te moeilijk, want ze zitten dan ook maar in 2 bakken en meestal in de bodem of op een blad.

jurrie

Bericht door jurrie » ma aug 26, 2019 10:42 am

wat mij verbaast is de opstart worm

deze krijg je vaak na weekjes wachten
de indraai periode genaamd eerder .
zag je deze engerd,s moestof ging je een wissel maken .
soms zag je een wurm of planaria .

hoe kunnen in een ingedraaide bak van maanden oud weer de opstartwurmen tevoorschijn komen.

is dit misschien een nitrificeer beestje die vaak word gezien als vieze plaagdieren??

in veel yoe tube filmpjes zag ik in mijn goeie kijk wel eens de wurmen die ik nu ook bezit .
en vond dit toen al een vreemd iets ,om bij een erkende site met garnalen de wurmen in de soil
te zien kruipen .

wat ik ook niet snap is , hoe kan ik in europees water gezuiverd in osmose toestand
de aziatiche wurm kweken .
komt dit door nitrifiyng en 100% pil , of door de schillen van snow flake,s in de nieuwe versie :? :?

Plaats reactie