Prijs garnalen

Voor alles buiten uw waterwereld
Plaats reactie
alex1

Prijs garnalen

Bericht door alex1 » do feb 20, 2020 11:53 am

Was vandaag in een LFS waar ze veel vissen et. hebben, moest m'n co2 fles vullen voor de grote plantenbak.
Dan loop ik altijd ff een rondje kijk ff bij de vissen, showbak, plantjes enzo en toen viel mijn blik op een paar bakjes met garnalen, Maar de prijzen die ze daar voor vroegen zeg.... :shock: een low grade's C Red 9,95, ook C black 9,95 per stuk welke ook een low grade was en nog heel klein....citroengarnaaltjes/vuurtjes 4,95 per stuk.....pfff
Zijn het nu hele mooi gedekte beestjes van een behoorlijke grote kan ik me er wel iets bij voorstellen van de prijs maar dit...
Kan me ook voorstellen als je als nieuweling op garnalen gebied, een groepje 10 stuks ofzo haalt en ze gaan snel hemelen omdat de kennis er niet is , je al snel klaar bent met deze hobby.....
Dit waren mijn gedachten even op deze donderdag ochtend toen ik met een gevulde Co2 fles en een plantje weer buiten stond. ;)

Giel
Site Admin

Re: Prijs garnalen

Bericht door Giel » do feb 20, 2020 3:25 pm

Als je weet wat ze inkoop kosten is dit een beetje gewone prijs

jurrie

Bericht door jurrie » do feb 20, 2020 4:17 pm

ikzelf vind de pryzen absurt hoog voor sommige soorten

Bindi

Bericht door Bindi » do feb 20, 2020 8:11 pm

Zeg dat , ik heb ze al gezien voor 1000 euro per stuk, dus dit is niks die prijsjes, als je tenminste liggende gelden hebt :lol:
moet je eens indenken dat je voor 10 garnalen voor zo,n prijs koopt en ze gaan dan dood :shock: :? :cry:
Maar inderdaad sommige zijn er best duur mee en zelf zou ik ze nooit in de winkel voor die prijs kopen, weet veel te goed hoe de vork in de steel zit :lol:

jurrie

Bericht door jurrie » do feb 20, 2020 9:12 pm

een aankoop virus heb je zo { bij sommigen}
koi houders vliegen er zelfs naar Azie ,om een vlekje te halen :shock: :shock:

ik hou het wel bij stunt of aanbiedingen :lol:

ben niet GEK om 800,00 eu neer te tellen voor zo,n rare wipper
vreet liever een jack van leer op :mrgreen:

alex1

Bericht door alex1 » vr feb 21, 2020 1:38 am

Ik begrijp dat zo'n winkel ook zijn kosten heeft en dat er natuurlijk veeeeel duurdere zijn maar dat zijn natuurlijk bijzondere/mooie, al zou ik ook dat geld er nooit voor over hebben.
Bekijk het meer uit de hobby kant, 90% van de mensen zal dit soort garnalen niet of kort in leven weten te houden, en zien we nooit op dit soort forums als liefhebber....want ze gaan weer niet 100 euro uitgeven voor 10 garnaaltjes.

jurrie

Bericht door jurrie » vr feb 21, 2020 8:07 am

garnalen houden ,daar gaan veel starters na verloop mee op de koffie .

het behouden van de aankoop is belangrijker en daar hoort ,met mijn jaren ervaren en onervarenheid ,toch weer die nitri verbetering met beter voeren weer bij

ik ben blij ,dat ik Storm heb leren kennen ,en wolkje heb gecreeerd
en de hobby op 100% beter heb weten te krijgen .

wat betreft die prijzen , het is maar net hoe de Virus garnaal en kreeft ,zich heeft verspreid in de hersens .
het ertussen weg krijgen valt niet mee :lol: :lol:

om af en toe frisse genen te ruilen of aankopen kan geen kwaad
zo creeer jezelf de mooiere en minder mooiere garie,s .

spelen en selecteren blijft een must in onze hobby G en K
dat heb ik wel geleerd in al die jaren .
en nitrificeer je goed , gaat het houden een behouden worden :mrgreen:

Plaats reactie