dweg Goerami,s

Plaats reactie
jurrie

dweg Goerami,s

Bericht door jurrie » zo jul 14, 2019 10:16 pm

naast mijn gekke virus garnaal ,zwemmen er in de kamerbak GEK genaamd ,ook goerami,s
in 2 kleurtjes ,de goudgoerami en de blaauwe kleurtjes

deze goerami,s bouwen hier nesten als vogels
pikken walnootstengels,pikken halfvergaande bladeren ,pikken groene blaadjes en nestelen een nest .en paren als kromme palingen , werpen de eieren uit ,en de kerel neemt na deze paring de eitjes in zijn bekkie ,en spuugd ze in de schuimnest .
deze schuim maakt ie met zijn kieuwen wat ik nooit wist .

hellaas heb ik hier nog geen nawas gezien ,door vraatzuchtige eirovers .
maar blijf alert op nawasjes .

bij een aquariumhoudster waar ik de touwtjes in handen heb :mrgreen: ,zwemmen de eerste jonkie,s uit de dwerg goerami koppel ,na tegaan strooien met de pil van A
deze oude tante staat met kunstgebit te klappertanden wat daar gebeurt sind,s ik stiekum strooi met nitrificatie :mrgreen: :mrgreen:
mochten deze jonkie,s groot worden ,is het voor mij de weet wat de pil van A betekent .

Bindi

Re: dweg Goerami,s

Bericht door Bindi » ma jul 15, 2019 5:52 am

Ooooo ben gek op goerami, vind ze zo leuk en wil ze ook nemen, maar moet nog even wachten ivm er jammer genoeg ineens wat veel vissen in de nieuwe bak moesten, en ik toch een beetje bang ben voor een piek. en mochten ze geen jongen krijgen dan gaan ze ook aan de pil :lol:

jurrie

Re: dweg Goerami,s

Bericht door jurrie » wo sep 25, 2019 8:59 pm

de dwerg koppels hebben geregeld schuimkoppen op het water drijven
Alleen heb van die vraatzuchtige garie,s en andere zwemmers ,die de boel weer opeten :lol: :lol:

als koppel zullen ze eenzaam in een hokje moeten
en veel artemia eitjes moeten krijgen { volgens gegoogle op googlen}
als er nest op springen staat

heb bij een andere houder wel jonkie,s gezien ,maar werden weer door de endler,s opgegeten :oops: :oops:

Plaats reactie