KH, PH en Co2

jurrie

Re: KH, PH en Co2

Bericht door jurrie » zo dec 15, 2019 10:00 am

die vloeibare voeding ,,,,,dat zit in die pillen verstopt
in de harde tabletten van A zitten de grondbacterieen
in de drijfers de water en planten voedingen .

heb je deze eenmaal op orde blijfen de waarden en normen normaal , en is verversen verleden tijd .
en is het gewoon genieten zonder gieter of emmers :lol: :mrgreen:

t,is even wennen deze omezwaai op aziatiche toer .

wat de dieren en planten als gevaarlijk afstoten door poepen en plassen gaat niet meer verassen in chloor of no . de circel die wij nu rond maken is de nitrifiying en wolkje erop
het wolkje van 7 producten ineen, geeft gelijk de nitrificatie .

zie je hierop de vissen en garnalen stormen zit je goed op voergedrag
zie je ze iets ,minder actief , METEN =WETEN . { vaak kh en ph} en even harken in de goeie sloot :lol: :lol:

soil,s zijn vaak na jaartje uitgewerkt om de hobby in stand te houden
met pillen ,kan je dit verdubbelen met nitrifiyng bacterieen tot 3 A 4 jaar

zijn alle kleibolletjes stuk verversen ,en weer nieuwe aarde

bij zand en de betere grind ,vis/ garie,s gaat het gebeuren niet stuk en is het vaker even de ploeg door de tuin te halen , zo woel je de akker bacterieen tot een wazige opstart :mrgreen: :mrgreen:

jurrie

Bericht door jurrie » zo dec 15, 2019 10:07 am

chintsai schreef:
zo dec 15, 2019 9:47 am
Bindi schreef:
zo dec 15, 2019 7:09 am
Super stukje Jur :)
Kortom, je moet meer vloeibare voeding geven + de verkleuring van het blad komt inderdaad door je licht, en dat weet ik als planten mens heel erg zeker.
Zorg dat je op tijd water wisselt en dat de nitriet naar beneden gaat, liefst helemaal weg is. nitraat in je bak is helemaal niet erg, mits het maar niet bij vissen boven de 20 komt, want dan kan het voor vissen ook te veel worden, maar dan zit er net genoeg in voor je planten. zie op je aangegeven waarden dat je nitraat erg laag is. Ik weet dat veel auqarium houders tegenwoordig een erg lage nitraat aan houden , maar ik ben daar niet voor. planten hebben het nodig mits het niet te veel word.
Ik later vandaag opschrijven welke vloeibare voedsel ik gebruik bij mijn vissen, zit nu te ontbijten :lol:
Foei Bindi op internet tijdens het ontbijt haha.
Ik werk persoonlijk op de manier van niet de juiste waterwaarde hanteren, hiermee bedoel ik dat ik niet perfecte standaarden volgens het papiertje opvolg maar de ongeveer. Waarom doe ik dit? Omdat ik liever uit ga van hoe mijn aquarium bestand het op wat zij krijgen, hierop pas ik mijzelf weer aan en geef wat hun nodig hebben en dit geld voor zowel beestjes als planten
perfectie bestaat niet in aquariums , elke dag is weer anders
elke leventje wat erbij komt of vergaat geeft verhoging of verlaging in de waarden en normen .

met nitrifiying van storm ,heb ik mijn wijze les wel geleerd ,waarom duur voer nodig is :oops: :oops:
rommel wat daar niet word geconsumeerd verdwjnt gewoon in maken van propjes en flake,s

dan is het beter om volle noten en peulen te vermalen en noorzee garie,s te nemen :lol:

Bindi

Bericht door Bindi » zo dec 15, 2019 12:30 pm

:lol: :lol: :lol:
Je hebt helemaal gelijk hoor, gewoon doen wat je zelf het beste vind, kijk naar je dieren en je planten en soms wat raad van andere overwegen, zo doe ik het tenminste wel, soms neem ik goede raad ter harte en soms past het niet bij mij. Ik weet niet hoe ik het anders uit moet leggen :lol: :lol: en nu ga ik mijn middag eten opeten 8-)

chintsai

Bericht door chintsai » zo dec 15, 2019 12:59 pm

Bindi schreef:
zo dec 15, 2019 12:30 pm
:lol: :lol: :lol:
Je hebt helemaal gelijk hoor, gewoon doen wat je zelf het beste vind, kijk naar je dieren en je planten en soms wat raad van andere overwegen, zo doe ik het tenminste wel, soms neem ik goede raad ter harte en soms past het niet bij mij. Ik weet niet hoe ik het anders uit moet leggen :lol: :lol: en nu ga ik mijn middag eten opeten 8-)
Eerst het ontbijt nu je lunch wat wordt het zo meteen...... je avond eten :lol:
Zeker je hebt gelijk hoor maar hulp vragen en ze dan allemaal overboord gooien doe ik gelukkig niet ik neem het altijd mee of het nou in mijn plan van aanpak past of niet, uiteindelijk draait het niet om mij maar om wat mijn diertjes en plantjes nodig hebben. jij kiest hun uit zij jou niet :) ;) .

Nu even mijn Corydora verzorgen, één van de twee (de gehandicapte) is bezig met zijn laatste uurtjes. Heb ze al vanaf toen ze klein waren dus al een paar jaar en nu is die bezig afscheid te nemen van iedereen. Heb hem net proberen te laten eten door hem in een apart bakje te doen en voer te geven maar tevergeefs, dit betekend dat die binnen heel korte tijd heen gaat. Nu terug gedaan in het aquarium en mag die in zijn huis heen gaan.
Dan heb ik nog maar één corydora over. past niet bij het diertje het hoort in een groep te leven.

Bindi

Bericht door Bindi » zo dec 15, 2019 6:42 pm

Ach gossie. altijd zielig he zo iets. ik heb er aardig wat rond zwemmen, de panda en de witte en 2 gestreepte , gaat prima zo met het samen leven.
En nee , ik gooi ook niet alles wat mensen aan raad geven overboord hoor, anders leer je nooit wat bij , ik probeer ook wel eens wat uit , bv de pil enz en dat is zeer goed bevallen bij de garnalen en vissen.
Wat is het voor Corry ? en ga je er nog bij nemen ?

jurrie

Bericht door jurrie » zo dec 15, 2019 9:13 pm

visjes houden ,is ook vaak een ??
kraanwater laat ze leven omdat ze vaak bij kwekers op 24/7 een verse stoot krijgen
in aquariums is het vaak na maanden /weken gedaan ,als je niet genoeg ververst of een beetje slordig bent in onderhouden { ik dus :oops: :oops: :roll: }

ga je iets beter strooien met 7 in 1 en wipt soms de harde pil
gaat het de visjes beter af ,zonder te vaak te verversen , hoe ouder het water word ,des te beter werken de bacterieeen :D :D .

bij de zuiveringsinstalatie,s die kraanwater wegdrukken zitten geen nitri bacteria meer .
deze zitten alleen in bronwater bronnen . meet spa blaauw maar US op us en ph
us is vaak de bron waar de hobby mot beginnen :lol:

zo zwemmen corydoasjes graag op die ph 7 . kh 4 en gh 7/8 en de rest op nul ,door die nitrifiying in wolkje op 7 in 1 . holland,s glorie in de gesloten bodem van aquariums :mrgreen:

corydorassen heb ik ook als hobby,ist gehouden , vaak verkeerd , nu beter
in zand van zwembad filters doen ze het verdraaid beter als op aua grind .
het fijne zand wat pis en poepjes mot zuiveren ,zuivert met pil van A ,zuiverder als steeds verversen met viese kraan .

met planten en mossen is het ook even goed opletten uit welke werelddeel ze komen
vaak gingen de planten hier hemelen na opstart bakjes .
vaak door te laat verversen gingen ze dood of verslijmen , met pillen vanA ,gaat het stukken beter

een verbetering wat garie,s kregen ,krijgen ook de planten .

vond het altijd al raar waarom de mossen en planten wel groeiden op een bekende 100% natuurlijke sproeimiddel met witte waas in het begin .

hark ik nu in mijn bak ,is die witte waas er zo ?? en geen zwarte rommel meer, en dat door die harde pil van A

chintsai

Bericht door chintsai » ma dec 16, 2019 8:05 pm

Bindi schreef:
zo dec 15, 2019 6:42 pm
Ach gossie. altijd zielig he zo iets. ik heb er aardig wat rond zwemmen, de panda en de witte en 2 gestreepte , gaat prima zo met het samen leven.
En nee , ik gooi ook niet alles wat mensen aan raad geven overboord hoor, anders leer je nooit wat bij , ik probeer ook wel eens wat uit , bv de pil enz en dat is zeer goed bevallen bij de garnalen en vissen.
Ik weet niet of dat goed is voor het bestand een groep Corydoras, het zou wel erg leuk zijn maar er zwemmen best een heleboel kuhlii rond. Maar ik weet niet of de kuhlii in mijn waterwaarden bestand past.

Bindi

Bericht door Bindi » ma dec 16, 2019 8:08 pm

Ik zou als ik jou was niet te veel bodem bewoners nemen. de slangetjes , ja zo noem ik ze :lol: zitten ook al veel op de bodem, lijkt mij zo,n drukte geven samen met een groep Corry.

jurrie

Bericht door jurrie » ma dec 16, 2019 9:50 pm

chintsai schreef:
ma dec 16, 2019 8:05 pm
Bindi schreef:
zo dec 15, 2019 6:42 pm
Ik weet niet of dat goed is voor het bestand een groep Corydoras, het zou wel erg leuk zijn maar er zwemmen best een heleboel kuhlii rond. Maar ik weet niet of de kuhlii in mijn waterwaarden bestand past.
in mijn hulp als aquariumhouder ,help ik in een opvang .
bij deze jongen zwemmen de slangen en corry,s gewoon met garnalen .
de kuhli,s laten zich nu meer zien ,na de overstap op beter nitrificeren met wolkje .

met het verbeteren op pil van A ,is het daar in huize , ede staal , stukken beter gworden .
en geeft weer dat wolkje enA een betere huisvesting terug :roll: :roll:

eerder kregen we daar groene vensters en werden de schepen groen met draden
of werd het water bruin en groen , nu verversen we nog maar 3 liter per week
eerder 50 liter in een week :D ,en is het nu genieten geblazen ,wat vissen en garnalen samen doen in een groot aquarium .
had ik eerder de A en wolk ontdekt ,waren er nu meer aquarianen :roll:

Plaats reactie