Opstarten Neocaridina bakje

Plaats reactie
alex1

Opstarten Neocaridina bakje

Bericht door alex1 » wo feb 26, 2020 5:07 pm

Ik wil binnenkort het Pintobakje leegmaken en opnieuw opstarten maar nu voor andere garnalen, zoals de citroen/tijger/sakura red/blue dreams, net waar ik een leuk groepje van tegenkom, dus de Neocaridina soort.
Waar worden deze het meest op gehouden ?
Zat zelf aan een normale grindbodem te denken, met half osmose/kraanwater met een ph van 6-7 en 500/600 US.

Giel
Site Admin

Re: Opstarten Neocaridina bakje

Bericht door Giel » wo feb 26, 2020 5:47 pm

En je pintos?

jurrie

Bericht door jurrie » wo feb 26, 2020 8:12 pm

filterzand of fijne grind wippen neo,s graag op .
houdenvan neutraal watertje op 7 A 7.5
de US zit ergens bij de 400/500 .{ regionaal iets ??} om zelf je garie,s te leren kennen op gedrag

zo had ik m,n garie,s in alle kleuren van de regenbooggarnalen :D

alex1

Bericht door alex1 » wo feb 26, 2020 10:52 pm

Giel, de meeste Pinto's zijn 1 voor 1 zo'n beetje omgevallen zonder enig aanwijsbaar reden, om de zoveel weken ligt er wel een dode in de bak...ook de nieuwe hebben dus voor geen enig nageslacht gezorgd helaas...
Heb er nu nog 4 over deze gaan in de mixbak bij de CR CB enzo, misschien gebeurd daar nog wat.
Zit nu naar een bijna lege bak te kijken, en ja daar heb je de hobby niet voor, dus wil het nu met de neocardina's gaan proberen in deze bak. ;)

Jurn, dan zat ik aardig warm met de waardes, jij zegt op een neutraal watertje, dus je bedoelt gewoon kraanwater ?
Wil wel kijken om de waardes waar ze uitkomen te benaderen. ;) maar moet wel een startpunt hebben kwa waardes.

V Rossi 46

Bericht door V Rossi 46 » do feb 27, 2020 11:51 am

alex1 schreef:
wo feb 26, 2020 10:52 pm
Giel, de meeste Pinto's zijn 1 voor 1 zo'n beetje omgevallen zonder enig aanwijsbaar reden, om de zoveel weken ligt er wel een dode in de bak...ook de nieuwe hebben dus voor geen enig nageslacht gezorgd helaas...
Heb er nu nog 4 over deze gaan in de mixbak bij de CR CB enzo, misschien gebeurd daar nog wat.
Zit nu naar een bijna lege bak te kijken, en ja daar heb je de hobby niet voor, dus wil het nu met de neocardina's gaan proberen in deze bak. ;)

Jurn, dan zat ik aardig warm met de waardes, jij zegt op een neutraal watertje, dus je bedoelt gewoon kraanwater ?
Wil wel kijken om de waardes waar ze uitkomen te benaderen. ;) maar moet wel een startpunt hebben kwa waardes.
Ik denk dat Jurn PH neutraal water bedoeld oftewel PH 7

alex1

Bericht door alex1 » do feb 27, 2020 4:46 pm

Oke, dan hoef ik dus geen ph verlagende bodem te hebben, maar fijn grind bv.

alex1

Bericht door alex1 » do feb 27, 2020 9:04 pm

Begint wel te kriebelen om wat nieuws op starten, zit al te zoeken wat er te koop is bij onze sponser bv.... :lol: :lol:
Miss. morgen beginnen met de bak leeghalen.

jurrie

Bericht door jurrie » do feb 27, 2020 10:34 pm

[/quote]

ph neutraal is 7 .
ga je boven de 7 noemen ze het hard water
ga je eronder noemen ze het zacht water

daar moeten wij als Aquarium liefhebbers goed op letten
en moet je Weten welke bodem je pakt

kraanwater vissen en garnalen bestaan echt niet , daarvoor moet je weer producten uit de natuur of gemaakte stofjes dumpen .

beter is weer die nitrificatie /bemestings pillen of bio oxidator uit de vijver afdeling { v,elda}
of de betere voerlijn pakken om te nitrificeren , dit doen veel voertjes
maar wolk pakt alles in 1 , deze is zo gemaakt dat alle diertjes in het bakkie wat kan pakken
het vliegt en zakt , het zweeft en geeft een pracht op kleuren :D :D

en je krijgt zomaar jonkie,s groot die eerder dood gingen :mrgreen:
maar dat is ieder zijn keus op houden .veranderen in hobby kan heeel leuk worden

Plaats reactie