Sesarma bidens. Mangrove krab

jurrie

Re: Sesarma bidens. Mangrove krab

Bericht door jurrie » wo dec 25, 2019 8:34 pm

oke, weer wat geleerd met voergedrag

krabbetjes en kreeftjes zijn niet mijn beestjes om te houden .

ik bekijk ze liever :lol:

en vind het altijd wel weer leuk om erover te leren ,en babbelen
zo leren we weer en weten hoe ze moeten zitten .

hier is iemand in de regio die ook de steenmotjes geeft :shock: :shock:
voor mineralen :lol:

Bindi

Bericht door Bindi » wo dec 25, 2019 9:33 pm

Er zijn verschillende soorten krabben met andere eet gedrag, die ik heb zijn van nature planten eters . maar je hebt bv de vampier krab en die eet wel graag vlees, nou zijn de meeste krabben echte alles eters hoor. Die van mij eten best graag honden voer , blaadje sla andijvie , denk dat ze zo,n grote zwarte spin die hier gezellig in huis wandelen ook wel op zullen eten , als die per ongeluk in het terrarium zou komen .

jurrie

Bericht door jurrie » do dec 26, 2019 9:36 am

ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh okee , dan zal deze houder andere soort krabbetjes hebben in houden .

ga toch us kijken of er een paludaria op m,n kamertje mag komen
mooie kijk en leerstof voor deklein kid,s :ugeek: { en Opa natuurlijk}

Bindi

Bericht door Bindi » do dec 26, 2019 12:04 pm

Het is ook erg leuk om te doen Jur, ik mopper er soms wel eens op, maar je hebt geen centje last van die beestjes, al vang ik ze wel uit in een bekertje en niet met mijn blote handen :lol:
En vergeet niet dat het bijna allemaal schemer dieren zijn, dus ze komen in de avond pas te voorschijn, of ze moeten trek hebben dan zie je ze ook wel overdag om eten bedelen.
Ik heb deze ooit van Floris overgenomen en ja Floris ze leven nog steeds hoor, en maken het super goed :)
Zorg dat je 1 man op 3 vrouwen in een 60 cm bak hebt, meerdere mannen word knokken.
Dus als mensen vragen hebben , stel ze gerust , ik weet aardig wat over het houden van land krabben. en ja mijn soort is ook een land krab, ze haten het als ze alleen maar een puntje hebben om uit een aquarium vol water te kunnen zitten, ze houden van graven en maken dan ook graag een hol, waar ze in wonen , op sommige soorten na leven ze zo allemaal.
Mijn krabben zijn brak water krabben en kunnen honderden jongen los laten in brak water, het vrouwtje wil tijdens het los laten liever uit de bak weg, je kunt haar dan ook makkelijk tijdelijk in een brak water bakje zetten , tot de jongen los gelaten zijn, daarna wil ze graag weer terug, naar haar oude bak. Dit gebeurt ook in de natuur zo , ze trekken naar het brakke water en laten daar de jongen los , dan gaan ze weer terug naar hun oude stekje.

jurrie

Bericht door jurrie » do dec 26, 2019 10:01 pm

komt gaaud wicht , ikke zal erover nadenken .
moet eerst de februari beloften afwachten , wat er gaat gebeuren met onze holletje { woning}
kijken of de N.A.M ons een nieuwe woning geeft :roll:

Bindi

Bericht door Bindi » di mar 24, 2020 7:24 am

Nog maar 2 krabben over . best balen dat het precies de 2 mannen zijn , dus kan het tussen gaas er niet uit halen, anders heb ik er nog maar 1 over . ze zijn inmiddels behoorlijk bejaard en een stuk tammer dan dat ze ooit geweest zijn. Maar ik begin er niet meer aan , ze mogen blijven tot ze vanzelf overlijden en dan stop ik met het houden van krabben. het lijkt in de eerste instantie erg leuk, maar omdat het nacht oftewel schemer dieren zijn, zie je ze zelden , soms maanden niet en dat maakt het houden van de krabben niet echt leuk , ik wil ze namelijk wel graag eens zien.

alex1

Bericht door alex1 » wo mar 25, 2020 4:15 pm

Begrijpelijk, hou je wel weer een bakje over voor weer wat anders...…. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Bindi

Bericht door Bindi » wo mar 25, 2020 6:22 pm

Nou het is geen bakje , maar een terrarium, dus heb er weinig tot niks aan voor de garnalen. wel word zo,n terrarium vaker gebruikt voor mini orchideetjes in te plaatsen, die hebben een hoger lucht vochtigheid nodig dan grotere soorten. Dus misschien dat ik dat ga doen. want mijn venster banken staan een beetje vol :lol:

alex1

Bericht door alex1 » vr mar 27, 2020 6:08 am

Nou ja is ook leuk toch... :mrgreen: :D

Bindi

Bericht door Bindi » vr mar 27, 2020 6:33 am

Ja op zich wel, maar ik ben een echte verzamelaar en alles heeft wel zijn verzorging nodig , moet eerlijk zeggen dat het mij wel aan tijd ontbreekt en dat is voor mij toch een puntje om te zeggen , nu is het genoeg , dus denk dat ik hem verkoop of weggeef, dan kan ik ook niet in de verleiding komen :lol:

Plaats reactie