Magere vissen.

Plaats reactie
Bindi

Magere vissen.

Bericht door Bindi » di okt 01, 2019 4:19 pm

Mijn vrouw endlers zijn erg mager geworden, ik zie niks vreemds aan ze, ze zwemmen goed en eten 2 keer per dag.
De mannen zien er goed uit en zijn niet mager of nog niet in ieder geval.
Het zijn voornamelijk de oudere dames die zo mager zijn, is dit ouderdom ? of mankeren ze iets.
ze zitten op een ph van 7, andere waarden weet ik niet uit mijn hoofd, kan ik morgen wel even meten.

jurrie

Re: Magere vissen.

Bericht door jurrie » di okt 01, 2019 5:05 pm

het kan wezen dat ze teveel jongen .
guppen blijven werpen tot ze krom of verbogen raken{vaak}
hebben alle vrouwtjes dit ?

Bindi

Bericht door Bindi » di okt 01, 2019 5:52 pm

Tot nu toe alleen de oudere volwassen vrouwtjes, ze zijn niet krom, zag dat er 1 rond tolde en toen weer recht zwom. Echt raar dit ?

Bindi

Bericht door Bindi » wo okt 02, 2019 6:35 am

Gevonden. De vissen hebben een schimmel. Zag een vrouw bij het filter zitten en die had schimmel op haar lijfje, nu weet ik ook waarom ik eerst alleen magere vrouwen zag, de schimmel zit ook van binnen, De waarden zijn allemaal goed en ben dan ook gestart met een Backtopur kuur, dit heeft de vorige keer zeer goed geholpen, jammer is wel dat ik het in de bak moet doen, ivm er te veel vrouwen zijn die ziek zijn, het is geen doen om ze apart te gaan zetten. Ik weet dat het de filter bacterie ook aan pakt, maar daar zit ik niet zo mee, is makkelijk weer op te lossen, beetje verse bacterie er bij en het gaat weer prima.

jurrie

Bericht door jurrie » wo okt 02, 2019 7:43 am

heb oe visjes van een ander bacterie overgewipt ?

gebruik dan de betere 100% voogle natuur
hier in de buurt zijn door toevoegen van vis op vis .
schimmels en stipjes ontstaan , en met kuur voogle 100% hersteld ???

probeer eens extra zuurstofplanten toe te voegen
zo halen visjes ook weer iets meer adem :mrgreen:

rietvoorn,s vind je ook vaak in deze struikjes ,vooral bij kapotte lipjes als het haakje vast zat of de slijmhuid is aangetast :lol: :lol:

Bindi

Bericht door Bindi » wo okt 02, 2019 2:19 pm

Ze zitten in een dicht beplante bak, dus aan planten geen gebrek, wel heb ik andere visjes gekocht voor in mijn 60 cm bak, het kan dat er wat water is overgedruppeld van de bovenste bak, maar die zijn niet ziek en er zaten ook nog 2 man endlers in deze bak en ook die zijn niet ziek, voogle ga ik na de kuur gebruiken, eerder werkte dit niet en wel de Backtopur, dit werkte wel. ik zie het wel of ze genezen, zo niet dan zitten er in de 60 bak nog een paar endlers die gelukkig tot nu toe niks mankeren.

Bindi

Bericht door Bindi » za okt 05, 2019 6:16 am

Jur je had helemaal gelijk dat ik andere vissen had toegevoegd, ik kwam er plots achter dat ik jonge endlers uit mijn filter had gehaald en zonder nadenken bij de andere endlers in de bak had gedaan, blijkbaar hadden ze iets onder hun leden, want van toen af werden al mijn endlers ziek, ze zien er iets beter beter uit, maar ik denk dat ik minstens de helft van de groep kwijt ga raken, maar geen nood het zijn levend barende, dus ze zorgen wel weer voor nageslacht ( vrees ik ) :roll: :)

jurrie

Bericht door jurrie » zo okt 06, 2019 6:44 am

okee.
mochten deze visjes iets zwakker wezen ,krijg je vaak rare ziekte,s bij de vissen of garnalen
bij vissen is het vaak de witte stip /of een schimmel .

bij garie,s vaak onverklaarbare iets nog ??
ook daar word hard aan gewerkt om de ?? weg te krijgen .

met de/het eerdere strooien met de bekende gele bacteria doder zet ik mijn denken op verkeerd .
je kunt beter een imuum versterker op 100% gebruiken , en dat is voogle/pil van A ?? mijn kijk

of iets meer zilver uit de snow flake,s. met NEW op pakje geschreven
of wolkje , met alles in 1 . :D :D

Bindi

Bericht door Bindi » zo okt 06, 2019 7:30 am

Voor de garnalen gebruik ik Bacter A E en de pil en dat gaat reuze goed, die 2 middetjes gaan zeer goed samen. heb veel jongen en veel garnalen die in leven blijven, tot nu toe geen enkele rare ziekte meer gezien, geen roest of wat anders, kortom Bindi is zeer tevreden :)

Plaats reactie