Aura uitgevangen.

Alles over uw garnalen en kreeften.
Bindi

Aura uitgevangen.

Bericht door Bindi » zo dec 01, 2019 3:05 pm

Nou nou nou. Wat een klus was dat vandaag, alle Aura uitgevangen en tot mijn grote verbazing waren het er rond de 600 stuks, ik moet toegeven , ben gestopt met tellen hoor, raakte de kluts kwijt :lol:
Ik heb de mooiste blauwe er uit gehaald en in een ander bakje gedaan, om verder op mooie blauwe te kweken en om ze zuiver te houden. De andere die minder van kleur waren zijn in mijn meng bakken gegaan, dus die mogen doen wat ze willen :lol:
Ik ben wel erg benieuwd wat er voor kleurtjes uit gaan komen, ik weet wel ongeveer wat er uit komt, maar het blijft leuk om te zien en verrast te worden met de nakweekjes.
Voor nu stik ik van de trek en ga lekker patat eten :)

chintsai

Re: Aura uitgevangen.

Bericht door chintsai » zo dec 01, 2019 5:46 pm

Jeetje dat zijn er inderdaad veel. Ze zijn in mijn aquarium gestopt met lekker kweken.

jurrie

Bericht door jurrie » do dec 05, 2019 10:09 am

de meeste aquariums zullen een stop op nawas hebben of geven
vaak heb /had ik over de voorjaar een babyboom tot halverwege de zomer .

grote groepen garnalen storten hier vaak in en herstellen zich in voorjaar /zomer
of dit een natuurlijke gedrag is ??

Rik

Bericht door Rik » do dec 05, 2019 12:08 pm

grote groepen garnalen storten hier vaak in en herstellen zich in voorjaar /zomer
of dit een natuurlijke gedrag is ??
Nou, dat is bij mij zeker ook aan de orde... :(
Ik had er meer dan 300 rondlopen en toen begonnen ze 'om te vallen', eerst een paar weken aangezien want de waterwaarden waren en zijn gewoon prima.
Toen een kuurtje met Voogle gedaan, dat deed niets.
Na weer een week met dagelijks zo'n 5 doden toch maar een 3-daagse kuur met Bactopur gedaan en aansluitend een flinke waterwissel, ook geen succes.
Ik heb er nu ook constant een bruissteentje in hangen.
Pillen van A, zilveren en gouden zakje.
Chitine want ze leken niet goed te vervellen...
Beta Glucans
Mineraalklei
PH6
KH6
us 400
Nitriet en nitraat nihil
Osmosewater met GH+

Nog steeds dagelijks doden en wanneer houdt dat op? Inmiddels zit ik onder de 100, nog veel maar het moet toch eens stoppen voordat ze allemaal gaan.

Vind de hobby niet zo leuk meer...

jurrie

Bericht door jurrie » do dec 05, 2019 1:02 pm

die kh op 6 bij caridina,s is ietwat aan de hoge kant
mooier is daar een kh van 0 tot 2 te houden

veel houders gaan juist meer spullen aankopen om de uitval tegen te gaan .
en vaak gaat het dan mis ,en word de hele hobby aquarium een stoeierij .

om jou kh te laten zakken kan je meer walnootbladeren/moerbei. of elzenprops .
of andere husels uit de natuur .

is jou soil bodem nog wel goed ??

in het betere nitrificeren ,moeten we de akkers wel in de gaten houden
op kh en ph .

dit doe ik met wolkje , gaat m,n kh iets omhoog , mik ik extra pil om kh weer omlaag te zetten
denk dat dit door die extra vermalen van walnoot en moerbei komt ??

voogle = een hele mooie verbetering op natuurlijke bassis voor bacterieen
elk aquarium bezit gemene sporen van ziekten ,breekt zo,n ziekte uit door aankoop of ander gek iets . is dit het beste spul op 100% neutraliseren :lol: :lol:

voogle liet hier in de regio iets leren ,wat velen nog moeten leren .
voogle heb ik leren kennen na vele uitvallers op vissen en garnalen ,bij veel houders ,
die vis of garnalen kochten om de hobby aan te vullen .

met voogle tover je op natuurlijke wijze de bacterieen ziekte,s weg

wat voogle precies is , blijft op natuurlijke wijze zijn geheim .

gooi maar eens met extra pil van A .
garie,s en vissen die wat missen schuren of grazen daar wel ,en worden beter :lol: :lol:

Rik

Bericht door Rik » do dec 05, 2019 3:15 pm

Bedankt voor je reactie Jurn!

Sorry maar bij de KH bedoelde ik GH... :oops:
Elzenproppen heb ik er ook altijd in liggen en catappablad, verder had ik Voogle dus al geprobeerd.
Eergisteren ook een paar extra pillen erin gedaan, ik denk dat ik maar gewoon moet afwachten of het vanzelf stopt en hopelijk hou ik er dan genoeg over om opnieuw te beginnen.
Ik heb een zandbodem maar die heb ik in april (noodgedwongen omdat mijn aquarium scheurde) volledig gewassen en daar deden ze het prima op, daarvoor ook jarenlang.

Het zijn trouwens Crystal Red & Blacks (de Taiwan Bee's redden het bij mij sowieso helaas niet).

Rik

Bericht door Rik » do dec 05, 2019 4:56 pm

Sorry Bindi voor het verstoren van jouw onderwerp...

Bindi

Bericht door Bindi » do dec 05, 2019 6:47 pm

Geeft niet Rik :)

jurrie

Bericht door jurrie » za dec 07, 2019 8:04 am

Rik schreef:
do dec 05, 2019 3:15 pm
Bedankt voor je reactie Jurn!

Sorry maar bij de KH bedoelde ik GH... :oops:
Elzenproppen heb ik er ook altijd in liggen en catappablad, verder had ik Voogle dus al geprobeerd.
Eergisteren ook een paar extra pillen erin gedaan, ik denk dat ik maar gewoon moet afwachten of het vanzelf stopt en hopelijk hou ik er dan genoeg over om opnieuw te beginnen.
Ik heb een zandbodem maar die heb ik in april (noodgedwongen omdat mijn aquarium scheurde) volledig gewassen en daar deden ze het prima op, daarvoor ook jarenlang.

Het zijn trouwens Crystal Red & Blacks (de Taiwan Bee's redden het bij mij sowieso helaas niet).
ahhhhhhhhh oke ik dacht al , kh bij rik zit niet snik :lol:
denk dat je gewoon tot voorjaarsbommen moet wachten .
en de natuur in je bakkie goed heb zitten .
goed blijfen verzorgen :D

wat ik allemaal gezien heb op het houden ,en je houd de virus goed in houden
herstellen de 3,4,5 overgebleven garnalen zich wel .
de oerdrang om tot leven te blijfen in gevangenschap ,is en blijft een taak voor ons houders .
en om deze garie,s een leven te bieden is het belangrijk om de natuur in de bakken te houden

massa sterfte op bepaalde krabben/kreeften/garnalen in de natuur houd ook de evenwicht .

wat wij in onze aquariums nabootsen ,is exxact hetzelfde ,gaat het ze goed ,gaan ze dood , vaak voor de zon achter de maan verschijnt en de R in de maand komt .
komt de voorjaar of word het langer licht , wippen de garie,s met de sterkste genen ,weer als eerder .

maar dan moet de moed niet in de schoenen gaan zitten { bedoel hier ,houden van aquarium}

veel houders of starters gaan vaak op de social media hun proberen verkopen :oops: :oops:

Rik

Bericht door Rik » za dec 07, 2019 11:10 am

Inderdaad Jurn, ik denk dat er niks anders op zit dan wachten tot het virus uitgeraasd is...

Elke dag denk ik 'ze lijken nu wat levendiger' maar dan zie ik toch weer een stuk of 5 doden. Dat is ook zo vreemd, nooit eens een heleboel tegelijk of een keer een dag geen enkele, elke dag een stuk of 5.

Ben benieuwd òf en hoeveel er over blijven.

Plaats reactie