Aura uitgevangen.

Alles over uw garnalen en kreeften.
Bindi

Re: Aura uitgevangen.

Bericht door Bindi » za dec 07, 2019 8:03 pm

Wat ik denk he , ik twijfel of het wel een virus is, kan er bij komen hoor. Maar wat mijn gedachte hier over is . Is dat je op een gegeven moment best veel garnalen in je bak hebt die het eten moeten delen, sommige zijn zwak en kunnen niet genoeg eten omdat de sterkere ze verjagen, deze zwakke garnalen kunnen niet meer vervellen vanwege gebrek aan bepaalde stoffen en gaan dood, dit gaat net zolang door tot er alleen de sterkste over blijven, en er door het mindere aantal garnalen weer genoeg voer is , dan zie je dat je garnalen weer gaan overleven en kweken.

Rik

Bericht door Rik » za dec 07, 2019 11:13 pm

Ja, zoiets zou het ook kunnen zijn Bindi.

Hoewel ik ze nooit superveel droogvoer geef zorg ik wel dat er altijd blad aanwezig is. Maar een keer kan het teveel gevraagd zijn... en het waren er dan wel ruim 300 maar dan nog hadden ze ieder een liter water dus krap kun je dat niet noemen.

Ik wacht lijdzaam af, het is een triest gezicht, dagelijks tellen hoeveel er dood liggen. :(

Bindi

Bericht door Bindi » zo dec 08, 2019 7:15 am

Ik heb elk jaar precies het zelfde met mijn aura, die kweken ontzettend goed, dat het er op een gegeven moment echt veel te veel worden, en dan zie ik ook dode vallen, en tja ik laat het maar gaan, en doe niks , want ik weet dat ze daarna toch weer voor een volle bak gaan zorgen, moest ze dan ook over 3 bakken verdelen, is mischien een beetje hard van mij, maar ik denk maar zo , in de natuur gaat ook alles dood wat zwak is of word een smakelijk hapje.
Het heeft dus niks met je water hoeveelheid te maken, zaten hier rond de 600 in een 40 cm bakje, het gaat meer om het voedsel wat ze krijgen, hoe meer garnalen hoe meer voedsel ze nodig hebben om gezond te blijven, kunnen ze er niet bij of krijgen ze dit niet , dan gaan ze op een gegeven moment dood. en omdat je meer moet voeren vervuild je bak ook eerder , spons is sneller vol, het vraagt het uiterste van de bodem ivm bacterie die het allemaal niet meer bij kunnen houden, die worden sneller gegeten dan normaal, dus slechte bacterie krijgt de overhand en die eten ze ook en dan kan het fout gaan
Ik heb vanmorgen wat foto,s gemaakt van hun etens tijd, die zal ik later op de dag wel plaatsen.

jurrie

Bericht door jurrie » zo dec 08, 2019 11:36 am

mooi verwoord in schrijven

waar veel houders nog van kunnen leren .
aquariums blijfen gewoon moeilijke stoeiers met natuur

maaaaaar zitten daar de betere Aziatiche producten en de betere hollandse nitrificatie bladeren { wolkje als voorbeeld :lol: :lol: },gaat het stukken mooier ,en is het gewoon mooier om dat stukje nabootsen te zien als eerder .

het verbeteren met bepaalde spullen ,krijgt wellicht nog een staartje .
dat staartje ,heb ik in een link gekregen ,en ga het vervuilde kraanwater uit mijn regio hier mee proberen op betere aquariumwater te krijgen .
wat daar in azie ook vaak vies is ,en moet worden gezuiverd om aquaria,s te houden
kan in europa wellUS ,net zo wezen .

Bindi

Bericht door Bindi » zo dec 08, 2019 4:38 pm

Oke ik weet het mijn foto,s zijn bagger ;)
De bovenste zijn van de aura, in hun nieuwe bak. de rest zit verdeeld over andere bakken.
De onderste 2 zijn van een mengeling zwarte garnalen + Taiwan bee + pinto. Het stikt daar van de jongen, echt niet gewoon meer en ze blijven maar doorgaan, dus ook daar moet ik eens flink met de bezem door heen. Allen die niet in mijn ogen in de bak thuis horen gaan een meng bak in, maar het gaat zo goed in deze bak , dat ik ze nog maar even laat zitten, vind het wel een leuk gezicht :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

alex1

Bericht door alex1 » zo dec 08, 2019 7:03 pm

Jeetje zeg wat een bergen garnalen....gaat wel heel goed bij je zeg ! complimenten !

Rik

Bericht door Rik » zo dec 08, 2019 7:22 pm

Ik ben benieuwd wat je nu weer op het spoor bent Jurn en of het werkt!?

Jaloersmakend Bindi, gaat super!

jurrie

Bericht door jurrie » zo dec 08, 2019 9:56 pm

Rik schreef:
zo dec 08, 2019 7:22 pm
Ik ben benieuwd wat je nu weer op het spoor bent Jurn en of het werkt!?

dat veranderen en verbeteren {beetje dan :lol: }
leren we , en leer ik dat ,deel ik dat , zo houden we de hobby beter { mijn kijk op houden van aquariums} }

en is deze nieuwe iets iets om iets nog ietjes beter te zetten .
is het iets om hier te posten :mrgreen: :mrgreen: .

jurrie

Bericht door jurrie » zo dec 08, 2019 9:58 pm

mooie foto,s .
en mooie volle mierenhopen , of zijn ze al tam als koeien die loeien :lol:

Bindi

Bericht door Bindi » ma dec 09, 2019 2:18 pm

Als ik wat te eten voor ze heb zijn ze hartstikke tam, maar kom ik met een netje , dan rennen ze loeiend weg :lol: :lol:

Plaats reactie